A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад позашкільної освіти "Центр дитячої та юнацької творчості "Сузір'я"
Хустської міської ради Закарпатської області

Сторінка психолога

        Практичний психолог- має справу з дітьми різного віку. При цьому він бачить вік дітей не в статиці, а в динаміці – на його очах діти ростуть, дорослішають, переходять з одного ступеня на інший, більш складну і змістовну. Зарадити цьому переходу – одне з найскладніших завдань психолога. Тому в центрі його уваги – психологічна готовність дитини до нових поступальним віковим етапам його життя і як підсумок – до самовизначення.                                                         

Разом з тим психологічна готовність увійти в доросле життя і зайняти в ній гідне місце передбачає незавершені у своєму формуванні психологічніструктури і якості, а певну зрілість особистості, яка полягає в тому, що у старшокласника сформовані психологічні утворення і механізми, що забезпечують йому психологічну готовність безперервного зростання зараз і в майбутньому.

         Саме за забезпечення даної можливості і відповідаютьпрактичний психолог освіти і психологічна служба освіти в цілому, саме в цьому полягає її змістовний основний сенс. Здійснення цього сенсу вимагає високої підготовки психолога як фахівця.

 

 

        Психологічна служба керується такими             нормативними документами:

1. Конституція України.

2. Декларація прав людини.

3. Конвенція про права дитини.

4. Закон України «Про освіту».

5. Закон України «Про загальну середню освіту».

6. Етичний кодекс психолога, прийнятий на 1-му установчому з їзді Товариства психологів України 20.12.1990р.в м. Києві.

7. Положення про психологічну службу системи освіти України, затверджене наказом МОНУ № 616 від 02.07.2009

8. Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України”

9.Лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н.р.”                        

10.Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України”

11.Лист МОН від 20.04.2018 № 1/9-252 “Про підготовку аналітичної довідки щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України”

12.Лист МОН 30.10.2018 №1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей”

13.Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.08.2017 №1127 “Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року”

14.Лист Міністерства освіти і науки України від17.09.2015 № 1/9-442 «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби»

15.Наказ МОНУ від 02.07.2009 № 616 “Про затвердження Положення про психологічну службу”;

16.Наказ від 20.04.2001 №330 “Про затвердження Положення про експертизу психологічного та соціологічного інструментарію”;

17.Наказ від 19.10.2001 №691 “Про затвердження Положення про пс. кабінет ДНЗ, ЗНЗ та ін.закладів”;

18.Лист МОНУ від 27.11.2000 №109 “Про тривалість робочого тижня практичного психолога (СП);

 

Завдання практичного психолога ґрунтуються на основі посадових обов’язків психолога закладу та вимог навчального закладу.

Основні завдання психологічної служби закладу полягають у:

створення сприятливого психологічного клімату в колективі;

сприянні повноцінному розвитку особистості вихованців, на кожному віковому етапі, створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;

діагностика індивідуальних особливостей виховнців,

надання допомоги керівникам в роботі з вихованцями, групою, батьками;

здійснення профілактично-просвітницької діяльності;

забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічно

 

                       Аспекти адаптації дитини

         Поняття «Адаптація»- одне з ключових у дослідженні живого організму, оскільки саме механізми адаптації, виробленні в результаті тривалої еволюції, забезпечують можливість існування організму в мінливих умовах середовища.

      Отже, Адаптація – процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.

       Адаптаційний процес торкається всіх рівнів організму: від молекулярної до психічної регуляції діяльності. У цьому процесі психічна адаптація відіграє важливу роль.

     Психічна адаптація – це процес взаємодії особистості із середовищем, при якому особистість повинна враховувати особливості середовища й активно впливати на нього, щоб забезпечити задоволення своїх основних потреб і реалізацію значимих ланцюгів. Процес взаємодії особистості й середовища полягає в пошукуй використанні адекватних засобів і способів задоволення основних потреб. Адекватна форма поведінки при задоволенні потреби – це така форма поведінки, що не перешкоджає можливості задоволення іншої основної потреби.

      До основних потреб належить : потреба в безпеці, фізіологічні потреби, потреба в прийнятті та любові, у визнанні та повазі, потребі в самоствердженні, самовираженні й у розвитку.

      Дезадаптованність – не процес, а стан,що виникає від незадоволення основних потреб у результаті використання неадекватних способів поведінки. При цьому виникає невроз або психопатія, що характеризується незбалансованістю на організмічному рівні в системі особистості-середовище. Стан балансу – це стан задоволеності потреб.

  Будь-яке порушення збалансованості системи особистості – середовища:недостатність психічних (здібності,особистісні властивості) чи фізичні (особливості функціональних систем)ресурсів індивідуума для задоволення актуальних проблем, неузгодженість самої системи потреб,побоювання , пов’язані з ймовірною нездатністю реалізувати значущі прагнення (цілі) у майбутньому, нові вимоги середовища, – можуть стати джерелом тривоги.

       Якщо рівень тривоги не перевищує середніх показників, то в такому випадку вона обумовлює цілеспрямовану поведінку. ЇЇ позитивна динаміка вказує на адекватність використовуваних засобів і способів.

     Процес адаптації починається із ситуації незадоволення потреб і закінчується ситуацією їх задоволення.

    Таким чином,основними критеріями, що виявляють дезадатованність, є: нервово – психічне напруження, стан підвищеної тривоги і фрустрації, негативне ставлення до себе.

 

Фото без опису

План роботи ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА 2024- 2025!!!

НАКАЗ "Про затвердження плану заходів щодо протидії булінгу в учнівському середовищі  в Центрі у  2023-2024 н.р."

НАКАЗ "Про проведення заходів у рамках щорічної Всеукраїнської акції ,,16 днів проти насильства”

 в КЗПО «ЦДЮТ «Сузір’я»

Булінг презентація (практичний психолог Келемен М.М.)

Наказ "Про булінг, шляхи його виявлення і попередження в Центрі"

Тиждень протидії булінгу в Центрі

https://rada.info/upload/users_files/35299754/bb781dc58dab12e4367c4d270a40d8d0.docx

 

Дата: від до Скинути

Ми продовжуємо наш тиждень толерантності. Колір дня -синій, оптимізм і спокій, пригнічує агресивність і руйнівні емоції!

Ми продовжуємо наш тиждень толерантності. Колір дня -синій, оптимізм і спокій, пригнічує агресивність і руйнівні емоції!Вправа з елементами тренінгу «Подібності та відмінності»для педагогів КЗПО «ЦДЮТ «Сузірʼя» Пізнаючи себе, свій характер, свої почуття, людина робить крок на наступну сходинку свого життя, яка вводить його в світ людей. Саме тут кожен із нас усвідомлює, що він не один, намагається будувати відносини з іншими, проявляти свій характер і свої почуття.

15:02 20.11.2023

Продовження кольорового тижня толерантності, сьогодні день відкритості і тактовності. Колір-зелений, означає ніжність,оздоровлення, без конфліктність, комфорт .

Продовження кольорового тижня толерантності, сьогодні день відкритості і тактовності. Колір-зелений, означає ніжність,оздоровлення, без конфліктність, комфорт .

14:25 17.11.2023

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора