Тренінгове заняття «Пізнай себе»
11:33 03.03.2025
Практичний психолог- має справу з дітьми різного віку. При цьому він бачить вік дітей не в статиці, а в динаміці – на його очах діти ростуть, дорослішають, переходять з одного ступеня на інший, більш складну і змістовну. Зарадити цьому переходу – одне з найскладніших завдань психолога. Тому в центрі його уваги – психологічна готовність дитини до нових поступальним віковим етапам його життя і як підсумок – до самовизначення.
Разом з тим психологічна готовність увійти в доросле життя і зайняти в ній гідне місце передбачає незавершені у своєму формуванні психологічніструктури і якості, а певну зрілість особистості, яка полягає в тому, що у старшокласника сформовані психологічні утворення і механізми, що забезпечують йому психологічну готовність безперервного зростання зараз і в майбутньому.
Саме за забезпечення даної можливості і відповідаютьпрактичний психолог освіти і психологічна служба освіти в цілому, саме в цьому полягає її змістовний основний сенс. Здійснення цього сенсу вимагає високої підготовки психолога як фахівця.
Психологічна служба керується такими нормативними документами:
1. Конституція України.
2. Декларація прав людини.
3. Конвенція про права дитини.
4. Закон України «Про освіту».
5. Закон України «Про загальну середню освіту».
6. Етичний кодекс психолога, прийнятий на 1-му установчому з їзді Товариства психологів України 20.12.1990р.в м. Києві.
7. Положення про психологічну службу системи освіти України, затверджене наказом МОНУ № 616 від 02.07.2009
9.Лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н.р.”
14.Лист Міністерства освіти і науки України від17.09.2015 № 1/9-442 «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби»
15.Наказ МОНУ від 02.07.2009 № 616 “Про затвердження Положення про психологічну службу”;
16.Наказ від 20.04.2001 №330 “Про затвердження Положення про експертизу психологічного та соціологічного інструментарію”;
17.Наказ від 19.10.2001 №691 “Про затвердження Положення про пс. кабінет ДНЗ, ЗНЗ та ін.закладів”;
18.Лист МОНУ від 27.11.2000 №109 “Про тривалість робочого тижня практичного психолога (СП);
Завдання практичного психолога ґрунтуються на основі посадових обов’язків психолога закладу та вимог навчального закладу.
Основні завдання психологічної служби закладу полягають у:
створення сприятливого психологічного клімату в колективі;
сприянні повноцінному розвитку особистості вихованців, на кожному віковому етапі, створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
діагностика індивідуальних особливостей виховнців,
надання допомоги керівникам в роботі з вихованцями, групою, батьками;
здійснення профілактично-просвітницької діяльності;
забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічно
Аспекти адаптації дитини
Поняття «Адаптація»- одне з ключових у дослідженні живого організму, оскільки саме механізми адаптації, виробленні в результаті тривалої еволюції, забезпечують можливість існування організму в мінливих умовах середовища.
Отже, Адаптація – процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.
Адаптаційний процес торкається всіх рівнів організму: від молекулярної до психічної регуляції діяльності. У цьому процесі психічна адаптація відіграє важливу роль.
Психічна адаптація – це процес взаємодії особистості із середовищем, при якому особистість повинна враховувати особливості середовища й активно впливати на нього, щоб забезпечити задоволення своїх основних потреб і реалізацію значимих ланцюгів. Процес взаємодії особистості й середовища полягає в пошукуй використанні адекватних засобів і способів задоволення основних потреб. Адекватна форма поведінки при задоволенні потреби – це така форма поведінки, що не перешкоджає можливості задоволення іншої основної потреби.
До основних потреб належить : потреба в безпеці, фізіологічні потреби, потреба в прийнятті та любові, у визнанні та повазі, потребі в самоствердженні, самовираженні й у розвитку.
Дезадаптованність – не процес, а стан,що виникає від незадоволення основних потреб у результаті використання неадекватних способів поведінки. При цьому виникає невроз або психопатія, що характеризується незбалансованістю на організмічному рівні в системі особистості-середовище. Стан балансу – це стан задоволеності потреб.
Будь-яке порушення збалансованості системи особистості – середовища:недостатність психічних (здібності,особистісні властивості) чи фізичні (особливості функціональних систем)ресурсів індивідуума для задоволення актуальних проблем, неузгодженість самої системи потреб,побоювання , пов’язані з ймовірною нездатністю реалізувати значущі прагнення (цілі) у майбутньому, нові вимоги середовища, – можуть стати джерелом тривоги.
Якщо рівень тривоги не перевищує середніх показників, то в такому випадку вона обумовлює цілеспрямовану поведінку. ЇЇ позитивна динаміка вказує на адекватність використовуваних засобів і способів.
Процес адаптації починається із ситуації незадоволення потреб і закінчується ситуацією їх задоволення.
Таким чином,основними критеріями, що виявляють дезадатованність, є: нервово – психічне напруження, стан підвищеної тривоги і фрустрації, негативне ставлення до себе.
План роботи ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА 2024- 2025!!!
НАКАЗ "Про проведення заходів у рамках щорічної Всеукраїнської акції ,,16 днів проти насильства”
Наказ "Про булінг, шляхи його виявлення і попередження в Центрі"
Тиждень протидії булінгу в Центрі
https://rada.info/upload/users_files/35299754/bb781dc58dab12e4367c4d270a40d8d0.docx
Тренінгове заняття «Пізнай себе»
11:33 03.03.2025
13:55 21.01.2025
Тренінгове заняття «Обійми поруч свого друга»
09:57 21.01.2025
14:44 04.01.2024
Проведено тренінг «Риси толерантної людини» з керівниками гуртків.
Проведено тренінг «Риси толерантної людини» з керівниками гуртків.09:57 22.11.2023
15:02 20.11.2023
14:25 17.11.2023
З 16 листопада розпочався Тиждень толерантності
З 16 листопада розпочався Тиждень толерантності14:35 16.11.2023
Вправа "Рюкзак"- цікаво про мене..
Вправа "Рюкзак" цікаво про мене..12:37 10.11.2023